marți, 8 octombrie 2013

Integritate, caracter, loialitate 2

Suntem atât de mulţumitori pentru toate, încât nici nu putem explica. Cu cât te dai înapoi, poţi vedea lucrurile dintr-o perspectivă mai largă. Nu mă refer la datul înapoi din înaintare, ci la datul înapoi ca detaşare. Pentru că noi nu suntem din aceia care dau înapoi. Ne mirăm doar cum de unii sunt atât de orbi încât nu văd că peste tot se întâmplă aceste lucruri în mod identic, peste tot Dumnezeu curăţeşte pe cei care se lasă modelaţi, Olarul este la lucru şi doreşte adunarea alor Lui. Motivele de rugăciune ale lunii noiembrie, lansate pe minunatul post Alfa omega se referă la aceleaşi lucruri: (http://prayernet.ro/2013/10/06/cererile-de-rugaciune-ale-lunii-octombrie-2013/UNITATE, POCĂINŢĂ, TREZIRE, TRANSFORMARE, Eliberare de dezbinări, ură, vorbire de rău, bârfă, denigrare, rebeliune împotriva autorităţii spirituale, corupţie, idolatrie, iubire de bani, mândrie, competiţie, manipulare, care au pătruns în bisericile evanghelice şi tradiţionale.  Integritate spirituală şi morală, în special pentru lideri, smerenie, îndrăzneală, protecţie, discernământ, călăuzirea Duhului Sfânt la fiecare pas pentru creştini.” 
Unitate este doar atunci când suntem toţi într-un gând şi o simţire. Pocăinţa are loc atunci când recunoaştem, regretăm faptele comise şi renunţăm la ele. Trezirea vine atunci când stăm în ordinea lui Dumnezeu. Transformarea vine când dorim să urmăm pe Dumnezeu, răstignind firea. Iar toate acelea care urmează în şirul de mai sus le experimentăm cu toţii în locul în care ne adunăm. Avem denigratori, răzvrătiţi, bârfitori, aroganţi, manipulatori peste tot. Noi nu-i putem schimba, dar dacă rămânem în Dumnezeu, ei se vor îndepărta singuri pentru că nu vor suporta să stea prea mult timp lângă noi. Scumpa noastră prietenă, Raluca, a descris unitatea într-un mod foarte simpatic, aşa cum nu l-am mai văzut auzit până acum: „Văd biserica noastră ca pe un ghem, ca şi cum ne-am strânge unii în jurul celorlalţi ca aţa pe ghem şi apoi ne vom rostogoli împreună peste orice obstacol.” Minunat! Aşa să fie! Abia aştept vremea aceea. În care nimeni nu priveşte la sine, ci la ceilalţi, în care fiecare îşi aduce aportul, în care fiecare spune ce are de spus la timp, în care să nu existe expresii de genul: „Mi-a spus cineva, nu dau nume, că….” sau „am fost sesizat că…”, în care transparenţa să fie cuvântul de ordine, în care să-i pese fiecăruia de celălalt şi adevărul să domnească, în care fiecare să fie consecvent, loial şi integru, să urască compromisul şi duplicitatea.
Şi totul trebuie să înceapă cu fiecare dintre noi, întâi cu mine! În viaţa mea, dacă mă pretind copilul lui Dumnezeu, nu au voie să existe cuvinte „am crezut că a fost Duhul Sfânt, că El mi-a spus, dar m-am înşelat!” Asta arată cât de bună este relaţia mea cu Dumnezeu, cât discernământ am, cât de bine Îl cunosc şi Îl ascult pe Marele Păstor!
„Nu vorbesc despre voi toţi; cunosc pe aceia pe care i-am ales. Dar trebuie să se împlinească Scriptura care zice: „Cel ce mănâncă pâine cu Mine a ridicat călcâiul împotriva Mea.” În Ioan 13:18 Însuşi Domnul ne avertizează că există asemenea oameni. Cel care mănâncă la masa ta te poate trăda şi tu nu-l poţi opri, dar poţi avea grijă ca să te protejezi de autocompătimire. Trebuie să fii atent ca atunci când se întâmplă asta să-l laşi să plece. Nu-i poţi da binecuvântarea ta pentru că nu ţi-a cerut-o, dar trebuie să te rogi Domnului să te ajute să ierţi şi să te eliberezi de orice judecată. Nici măcar atunci când avem motive să gândim rău şi să judecăm, nu avem voie să facem asta. Domnul ne vrea liberi de orice amărăciune, resentiment, judecată. Este greu să zbori când ceva greu te trage în jos, spunea cineva astăzi. Proverbele 28:13 spune:  „Cine îşi ascunde fărădelegile nu propăşeşte, dar cine le mărturiseşte şi se lasă de ele capătă îndurare.” Ce poate fi mai greu decât firea? Ce poţi detecta mai uşor la alţii decât propriile slăbiciuni, pe care le observi imediat pentru că le cunoşti bine? Dacă nu aş avea termen de comparaţie în experienţa mea, nu aş observa un lucru la altcineva. Uităm mereu că atunci când arătăm cu degetul către alţii, alte trei degete sunt orientate către noi. Cel care nu învaţă din greşeli, este condamnat să le repete, de aici cercul vicios în care unii dintre noi ne învârtim!
Singura soluţie rămâne pocăinţa şi trăirea în adevăr. Mi-a trebuit ceva timp să înţeleg că adevărul nu este relativ, ci cât se poate de absolut, mi-au trebuit vreo şase ani de bântuire prin New Age să înţeleg că este o singură Cale şi un singur Adevăr. De aceea mă deranjează acum aşa de tare minciuna! Şi prefăcătoria. Şi duplicitatea. Şi lipsa de caracter. Şi lipsa de loialitate. Şi lipsa de integritate. Şi instabilitatea. Şi bântuirea de colo-colo în căutarea unui lucru care-mi lipseşte pentru că nu conştientizez că sunt responsabil să schimb viaţa mea pentru a-l dobândi. Avea mama o expresie când eram copii: „Lasă-l încet, că spune tot!” Am văzut de-a lungul vieţii câtă dreptate este în această frază. Dacă îi dai omului destul timp, se va deconspira în cele din urmă, oricât de bun actor ar fi!
Şi, ca un capac binecuvântat la toate, am observat acum o zi sau două că versetul lunii octombrie pe calendarul nostru este: „Nimeni nu va putea să stea împotriva ta, cât vei trăi. Eu voi fi cu tine, cum am fost cu Moise; nu te voi lăsa, nici nu te voi părăsi.” (Iosua 1:5), ca o dovadă că Dumnezeu a ştiut încă de anul trecut, când a fost tipărit acest calendar, prin ce vom trece noi în această perioadă şi am luat acest verset pentru noi, l-am săpat în inima noastră ca să putem trece peste aceste timpuri pline de confuzie şi răutate gratuită. Am citit ieri şi m-am amuzat de-o expresie: „Prietenii vin şi pleacă, dar unii duşmani pot fi foarte statornici”. Aşa e. Deşi Biblia ne spune clar în Romani 12:18 „Dacă este cu putinţă, întrucât atârnă de voi, trăiţi în pace cu toţi oamenii”, noi alegem să urâm, să bârfim, să desfiinţăm pe toată lumea! Versetul este clar: dacă este cu putinţă! Uneori nu este. Drumurile noastre şi a celor pe care i-am considerat o vreme ca o familie, se despart. Dumnezeu a lăsat fiecăruia capacitatea de a discerne şi de a alege. Nu trebuie să ne măsurăm succesul sau eşecul în numărul de oameni care ne înconjoară, ci în calitatea lor.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...